luni, 24 aprilie 2017

Rolls Royce Corniche V Convertible










A cincea generatie Corniche a fost ultima convertibila de la Rolls-Royce realizata de artizanii din Crewe_UK. La vremea respectiva, a fost unul dintre cele mai scumpe vehicule de pe piata avand un pret de 359.900 USD. Cu un motor V8 de 6.75 litri si 329 cp ajungand de la 0 la 100 in 8.2 secunde (un timp nu foarte grozav dar nici nu s-a urmarit acest aspect), Corniche a fost singurul model dezvoltat de Rolls-Royce sub proprietatea lui Volkswagen. A folosit indicatoare de styling de la Rolls-Royce Silver Seraph, si a fost construit pe sasiul Bentley Azure cu un motor tot V8 de 6,75 litri. Acest motor a fost renumit pentru cuplul sau monstruos.
Masina a fost construita doar pentru a oferii lux. Pentru a face fata unei greutati, un control automat de rulare computerizat a furnizat controlul computerizat al amortizoarelor de suspensie pentru a optimiza confortul si manevrabilitatea. Deplasarea adaptiva modifica, de asemenea, raspunsul schimbarilor de viteze la stilul soferului.
In interior, masina a fost realizata cu un acoperis de calitate superior, moale si izolat pentru confort maxim.
A fost construita in perioada 2000-2002 fiind produse un numar total de 374 de unitati.
Convertible Corniche V a fost un succes major pentru Rolls-Royce, astfel ca reinnoirea modelului in 1999-2000, dupa un decalaj de cinci ani, a provocat o emotie considerabila. Costand 250.000 de lire sterline in Marea Britanie la momentul lansarii, noua Corniche s-a ridicat mai mult decat la numele sau ilustru si s-a dovedit un succes imens, in special in America de Nord, unde combinatia sa de lux de neegalat, performanta fara efort si stil soft-top a fost extrem de atractiv. Dintre cele 374 de unitati produse, au fost doar 48 cu cu volanul pe dreapta.
Acest model a fost ultimul Rolls Royce autentic, de colectie fiind o editie limitata, construit manual la fabrica din Crewe. Astazi au preturi curpinse intre 150 de mii de euro si 300 de mii de euro iar unele exceptii nefolosite pot ajunge si la 500 de mii de euro. Practic o masina care se va aprecia in timp daca este bine conservata si pe care marca Rolls Royce nu o va mai fabrica niciodata. Astazi Rolls Royce a pastrat standardele inalte de calitate si design si foarte rar mai fabrica masini de nivelul lui Corniche V. Iar daca o face, face un singur exemplar si acele la multe milioane de eruo. Ex. Rolls Royce Sweptail care e un Phantom coupe VII restilizat pe care a incasat peste 13 milioane de euro fiind o masina unicat. Sau modelul Pininfarina Hyperion care depaseste 2.5 milioane de euro.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu