Citroen DS un model iconic al francezilor si-a facut
prima sa aparitie publica uimitoare la o expozitie de masini de la Paris din
1955. Mii de oameni s-au strans la standul Citroen, dornici sa surprinda o noua
masina futurista. Ceea ce au vazut cand au fost indepartata prelata era un
model care facea instantaneu ca toate celelalte masini expuse sa para
preistorice.
Chiar si peste 62 de ani, nu este greu sa intelegem cat
de neobisnuit ar fi parut DS acelor exponenti de la Paris. Nu numai stilul DS a
fost in mod contemporan in afara acestei lumi, dar masina a prezentat si
sisteme hidraulice avansate care au alimentat totul, de la suspensia
autonivelanta pana la franele cu discuri.
Prima excursie competitiva a DS a fost in Monte Monte din
1956, unde a castigat clasa. Trei ani mai tarziu, a luat
onoruri generale in acelasi eveniment pe drumul sau catre castigarea
Campionatului European de Raliuri. Un al doilea triumf Monte a fost realizat în
1966 inainte ca eforturile DS sase concentreze asupra evenimentelor de lungă
distanta, cum ar fi Rallye du Maroc și Londra la Sydney Marathon, unde a avut
numeroase victorii.
Unul dintre modelele DS cele mai de dorite si mai cautate
este cabrio-ul superb Chapron. Ideea faimosului coach-builder parizian Henri
Chapron, manuala cu patru locuri, a
debutat în 1958.
In timp ce conversia la un convertibil a fost destul de
simpla, preturile ridicate au insemnat ca doar 523 au gasit case inainte ca
productia sa se încheie în 1962.
Cand vanzarile s-au incheiat în 1971, au fost facute un
numar de 1.315 de cabriolete DS și ID. Si datorita liniilor ale cabrioletului
DS si raritatii incredibile, nu este deloc surprinzator faptul ca exemplarele se
vand pentru mai bine de 250.000 de lire sterline.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu