sâmbătă, 29 aprilie 2017

Citroen SM












Citroen SM a sosit odata cu debutul anilor 1970, debutand la Salonul Auto de la Geneva din 1971. Bazandu-se pe temele DS, aceasta a prezentat suspensia hidraulica, directia, franele si un design neted si radical al caroseriei . Modelat aerodinamic, farurile acoperite au inclus grinzi interioare inalte, care s-ar putea roti pana la 75 de grade. Motorul V6 de 3 litri, 187hp culpat la o cutie cu 5 trepte, sau cel de 2.7 cu o cutie automata in 3 trepte a venit prin intermediul Maserati, pe care Citroen la achizitionat iar "SM" reprezinta sistemul Maserati.  (In 1968, producatorul auto francez Citroen devine noul proprietar al constructorului italian Maserati, Adolfo Orsi ramanand in continuare presedinte iar Giulio Alfieri sef al departamentului tehnic. Citroen a imprumutat din expertiza tehnica Maserati in special pe partea motorizarilor iar Maserati a imprumutat pentru viitoarele modele tehnologie Citroen in special pe partea hidraulica. ) SM era alimentat de un trio de carburatoare Weber cu doua bare, blocul de aluminiu, unitatea DOHC, a fost montat in spatele axei fata, transmisia orientandu-se spre rotile din fata. Franele cu patru discuri au oferit o putere de oprire foarte buna.
A fost masina Motor Trend al anului pentru anul 1972, batand Porsche 911S și BMW Bavaria.
SM este un exotic  extrem de neconventional, dar este si un GT foarte confortabil, care se simte mai tanar decat cei 47 de ani. Produs intr-un numar de 13 mii de exemplare, a fost si va ramane cel mai bun automobil produs vreodata de francezi alaturi de DS si oarecum succesorul SM-ului si anume recentul C6 care din pacate a iesit din productie.  Nu de mult a depasit valoarea de 100 de mii de $ cele care se mai gasesc in stare buna. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu