Citroen SM a sosit odata cu debutul anilor 1970, debutand
la Salonul Auto de la Geneva din 1971. Bazandu-se pe temele DS, aceasta a
prezentat suspensia hidraulica, directia, franele si un design neted si radical
al caroseriei . Modelat aerodinamic, farurile acoperite au inclus grinzi
interioare inalte, care s-ar putea roti pana la 75 de grade. Motorul V6 de 3
litri, 187hp culpat la o cutie cu 5 trepte, sau cel de 2.7 cu o cutie automata
in 3 trepte a venit prin intermediul Maserati, pe care Citroen la achizitionat
iar "SM" reprezinta sistemul Maserati. (In 1968, producatorul auto francez Citroen
devine noul proprietar al constructorului italian Maserati, Adolfo Orsi
ramanand in continuare presedinte iar Giulio Alfieri sef al departamentului
tehnic. Citroen a imprumutat din expertiza tehnica Maserati in special pe
partea motorizarilor iar Maserati a imprumutat pentru viitoarele modele
tehnologie Citroen in special pe partea hidraulica. ) SM era alimentat de un
trio de carburatoare Weber cu doua bare, blocul de aluminiu, unitatea DOHC, a
fost montat in spatele axei fata, transmisia orientandu-se spre rotile din fata.
Franele cu patru discuri au oferit o putere de oprire foarte buna.
A fost masina Motor Trend al anului pentru anul 1972, batand
Porsche 911S și BMW Bavaria.
SM este un exotic extrem de neconventional, dar este si un GT
foarte confortabil, care se simte mai tanar decat cei 47 de ani. Produs intr-un
numar de 13 mii de exemplare, a fost si va ramane cel mai bun automobil produs
vreodata de francezi alaturi de DS si oarecum succesorul SM-ului si anume
recentul C6 care din pacate a iesit din productie. Nu de mult a depasit valoarea de 100 de mii de
$ cele care se mai gasesc in stare buna.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu