Bugatti Type 57C Cabriolet by Van Vooren 1939 se numara
printre modelele cele mai spectaculoase care se potrivesc pe un sasiu de tip 57
de la Bugatti.
Mohammad Pahlavi care era sahul responsabil pentru modernizarea
Iranului a manifestat un interes deosebit
fata de automobile.
Mohammad a preluat rolul tatalui sau si a condus Iranul
bogat in petrol din 1941. In 1979, musulmanii conservatori, condus de Ayatollah
Khomeini, s-au revoltat si au rasturnat monarhia dictaturii lui Mohamed.
Mohamed sa casatorit cu Prinresa Fawzia, a
treia sotie ea fiind fiica regelui Fouad, care a domnit Egiptul.
Evenimentul sa intamplat la Cairo pe 14 martie 1939.
Deoarece Iranul a avut relații bune cu Egiptul si cu cea mai mare parte a lumii
occidentale, multe tari au trimis cadouri pentru nunta care includeau un avion
regal si mai multe masini unice.
Pentru a crea una dintre cele mai extravagante masini ,
guvernul francez a dorit ca ce vine din tara lor sa fie cel mai bun si frumos
cadou. Franta a ales Van Vooren si Bugatti.
Folosind linii curgatoare ale lui Figoni et Falaschi ca
inspiratie, Van Vooren a lucrat pe sasiu
un tip Bugatti tip 57C cu un sant mic. Rezultatul lor a fost un
cabriolet de pasageri gemeni. Modificarile neobisnuite introduse de Van Vooren
includ un parbriz foarte scurt.
Echipat cu un compresor, a ajutat masina sa produca un
impresionant 175 de cai putere (130 kW) de la un motor de 3245 litri cu 8
cilindrii in linie si o cutie de viteze cu 4 trepte.
Pana în 1979, Bugatti-ul sahului a ramas in Curtea Regala
a Iranului. Dupa aceea, Ayatullahii, care aproape au razuit masina, si l-au vandut
la un pret foarte mic.
Masina a fost
puternic masacrata pentru a gazdui un motor american V8, pana cand a fost
expediat mai tarziu in Anglia pentru o reconstructie completa. Dupa restaurare,
Bugatti-ul shah-ului a fost licitat
pentru suma de 1.760.000 USD si, de atunci, a schimbat proprietarii de mai
multe ori. Pretul actual al acestui model este estimat in jurul sumei de 5
milioane de $.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu