joi, 27 aprilie 2017

Rolls Royce Jonckheere Aerodynamic Coupe








Exista putine masini in lume care sunt la fel de frumoase ca Jonckheere Coupe. Lungimea impunatoare, curbele amenintatoare si grila supradimensionata fac ca majoritatea celorlalte masini de dinainte de razboi sa para plictisitoare. Daca trebuia sa alegem cel mai memorabil Rolls-Royce, acesta ar fi trebuit sa fie el.
O masina atragatoare ar trebui sa aiba cu siguranta un proprietar excentric iar masina sa se nasca in miscarea Art Deco din anii 1930. Jonckheere Coupe a fost o parte din aceasta miscare cu modernitatea sa eleganta si cu figurile geometrice matematice care erau populare la vremea respectiva. Acest lucru este valabil mai ales pentru usile circulare (ovale oarecum) ale masinii care ii dau o porecla propriu-zisa: "Rolurile usilor rotunde".
Originea lui Jonckheere Coupe incepe in Marea Britanie la fabrica Rolls-Royce. Inca din 1907, Rolls și Henry Royce au stabilit standarde inalte de lux, fiabilitate si artizanat in masinile lor. Aceasta tendinta nu a murit niciodata si aceeasi companie face inca masini adevarate cu originile companiei.
Aceasta filosofie de design a atras atentia lui Raja de la Nanpara. Aproape 10 ani, acest sasiu rulant a fost expediat in Belgia.  
In anii 1980, masina a vanduta la licitatie.  Cu doar 5000 de mile pe kilometraj, a fost preluat de un colector japonez pentru 1.500.000 USD, care a pastrat masina timp de 20 de ani.
In cele din urma, masina sa intors in America si in mainile Muzeului Peterson din California. Sosind in bucati, ei trimit ramasitele catre fabricile obisnuite de fier din California pentru a monta intreaga masina.  A castigat o serie de concursuri printre care si Windsor Concours.
Cu un motor de, 7.66 litri OHV si o cutie de viteze in 4 trepte, este astazi una din cele mai dorite masini de colectie. Daca ar mai fi scoasa la licitatie, pretul adjudecat ar sari de 8 milioane de $. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu