In ciuda faptului ca a oferit numeroase modele si suport regal, Daimler a vrut sa faca un pas suplimentar dupa ce Rolls-Royce a lansat Phantom-ul bogat in caracteristici in 1925. Pentru a ramane competitiv, inginerul sef Laurence Pomeroy a decis sa profite la maxim de ingineria lui Daimler un nou sapte litri "Double Six" V12. Pentru a face acest lucru, a imbogatit doua motoare existente cu 6 cilindri, de 25/85 CP, la un carter din aluminiu obisnuit si a rafinat mansoanele pentru a reduce consumul de ulei.
Daimler este unul dintre cele mai vechi marci din Marea Britanie si are o istorie care se intinde pana in zorii automobilelor. Primele lor masini au fost construite sub licenta de la Gottlieb Daimler si au devenit rapid transporturi oficiale pentru regalitatea britanica. Potrivit regilor, Daimlers erau bine numiti, iar aceasta reputatie a fost imbunatatita in 1909 odata cu adoptarea supapelor cu maneci.
In primul rand brevetat de pionierul Charles Knight in 1908, supapele cu manson erau destul de noi cand Daimler a luat o miscare indrazneata pentru a le include un an mai tarziu. Acestea au inlocuit supapele standard cu maneci in miscare care inconjurau pistonul pentru a descoperi porturile de admisie si evacuare. Acest sistem complex a functionat fara arcuri de intoarcere si a permis viteze foarte mari ale motorului cu mai putina solicitare decat un design conventional. Daimler a hotarat ca miscarea mai silentioasa rezultata va compensa usoara incetosare ramasa de gazele de esapament, pe masura ce uleiul ar fi alunecat intre mansoane.
Construit in patru brate de trei cilindri, fiecare bloc al motorului Double Six a fost independent cu propriul sistem de racire, admisie si evacuare. Ar putea fi comandat intr-o varietate de dimensiuni, iar optiunea de supape regulate a fost disponibila pentru clienti mai conservatori. Pentru altii mai ambitiosi, cei sapte litri Double Six Six 50 au fost cei mai buni, dar doar cateva masini au fost comandate cu el. Avand in vedere ca acestea aveau unul dintre cele mai complexe motoare de autoturisme fabricate vreodata, acestia au cerut in mod egal ca o caroserie dramatica sa o inconjoare.
Timp de decenii aceasta a fost retinuta de o singura familie care se lipsea de posesia premiului pana la momentul potrivit. Pentru un pret de achizitie de pana la cinci milioane de euro, RM Restoration a asigurat masina si a terminat o restaurare imaculata pentru urmatorul proprietar Robert Lee.
Lee avea bankroll-ul pentru a sustine o restaurare de cel mai inalt nivel. Initial, sasiul 30661 a fost afisat in crom ca si tip initial si unic de tip slung. Unul daca primii sai ingrijitori, capitanul Wilson, au montat masina cu propria sa cutie de viteze preselector si multi dintre ei au urmat exemplul. A fost apoi vandut lui R. W. Hutchings si a suferit un accident pe A4 inainte de a fi modificat in configuratia sa actuala de catre Corsica. Cand a fost vandut lui Lee, roadster-ul a fost un caz real, iar singurul motor a luat Roush Industries un an pentru a se reface.
In cele din urma, RM a lucrat destul de complicat pentru a captura ravnitul premiu Best of Show pentru Robert Lee. Indiferent daca investitia sa de sase milioane plus sa dublat, este pentru decizia urmatoarei licitatii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu