Duesenberg Model J este un
automobil de lux realizat de Duesenberg. Destinat sa concureze cu cele mai
luxoase și mai puternice masini din lume, a fost introdus în 1928, cu un an
inainte de prabusirea pieței de capital care a dus la Marea Depresiune.
In anii 1920, Fred Duesenberg a fost în varful
producatorilor de automobile.
Fratii
Duesenberg erau ingineri de clasa mondiala. Prima lor masina de productie reala a fost
masina de pasageri Model A. Nu s-a vandut in schimb prea bine.
La inceputul anilor 1920,
eforturile depuse pentru modelul D de la Duesenberg au atras atenția lui Errett
Loban Cord. El a cumparat Duesenberg Inc. din Indianapolis in instanta de
faliment, apoi si-a propus sa revigoreze marca. Primul sau pas major a fost
acela de a recomanda unuia dintre frati, Frank Duesenberg, sa creeze un sasiu care
sa fie o alternativa americana la Rolls-Royce, Hispano-Suiza, Isotta-Fraschini,
Mercedes-Benz și Minerva.
Modelul J a fost suficient de
mare pentru a captura piata dorita, bogata și faimoasa a Americii.Ca punct culminant tehnic al modelului J, motorul era
unul dintre cele mai bune dintre toate modelele Duesenberg si anume un V8 de
6.8 litri .Cand Fred Duesenberg a demarat proiectul Model J, el a folosit
evolutiile invatate cu masinile de succes din Indianapolis, inclusiv
rafinariile motorului, cum ar fi patru supape pe cilindru și arbori cu came
twin.
O atentie deosebita a fost
acordata si franarii modelului J. Mai exact, suspensiile au fost egalate pentru a oferi o plimbare
neteda si asistenta hidraulica la franare, facand oprirea ușoara. Un buton de
pe tabloul de bord modifica nivelul de
asistenta bazat pe conditii uscate, ploaie, zapada sau gheața. Pentru aceasta
perioada, aceste tehnologii erau remarcabile.
Aceste masini in cele din
urma realizate manual, sunt apreciate ca o capodopera de catre cei care sunt in
masura sa stie toate celelalte lucruri despre ele. O masina Duesenberg este ca
opera de mare valoare artistica gen Taj Mahal, o vaza chinezeasca din dinastia
Ming, Qing , o pictura de Rembrandt etc spun unii pasionati auto. Si chiar au
dreptate !
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu