O alta masina rara evaluata la cateva milioane de euro este
si Alfa Romeo 6C 2300B MM Spider Corsa 1938.
Este primul sasiu al seriei care a fost construit sub supravegherea lui
Vittorio Jano pentru Contele Giovanni Lurani Scuderia Ambrosiana. Masina a fost
condusa de catre conducatorul auto Lurani lui Franco Cortese in categoria
italiana Sport Nazionale
Cortese a castigat campionatul italian în 1938, castigand sapte
dintre cele opt curse in care a intrat si a fost un castigator de clasa in 1938
la Mille Miglia. Din pacate, din cele noua curse 6C 2300Bs de la sfarsitul
anilor 1930 doar un singur corp a supravietuit.
In timpul razboiului, masina a fost modificata si echipata
cu un nou corp decapotabil de Pininfarina și multi ani după razboi, pedigreeul
de curse a aparut in 1970. Proprietarul sau actual a condus acest istoric Alfa de multe ori in Mille Miglia.
Versiunea 2.3 litri I6
a motorului Vittorio Jano a fost o continuare a excelentei si perfectiunii.
Constructia sa a fost foarte asemanatoare
cu predecesorii sai, utilizand doua axe cu came de actionare , doua supape
pentru fiecare cilindru. Acesta a fost format cu ajutorul unui bloc de fonta si
cap din aliaj usor si cuplat la o cutie de viteze cu patru trepte cu frane cu
tambur pe toate cele patru colturi.
Productia de 2300 a
continuat pana in 1939, cand a fost inlocuit cu 6C 2500.
Au fost doar 107 exemple ale 6C 2300B MM produse între 1938
și 1939.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu