miercuri, 27 decembrie 2023

Phantom Corsair 1938








              Phantom Corsair este un prototip de automobile construit în 1938. A fost proiectat de Rust Heinz din familia H. J. Heinz și Maurice Schwartz de la compania de construcții de autocare Bohman & Schwartz din Pasadena, California. Deși uneori respins ca un eșec, deoarece nu a intrat niciodată în producție, Corsair este privit ca înaintea timpului său datorită caracteristicilor sale futuriste și a elementelor de stil, cum ar fi aripile încorporate. Caroseria din oțel și aluminiu a lui Phantom Corsair a măsurat doar 57 inchi (140 cm) înălțime și a încorporat roți complet acoperite. De asemenea, mașina nu aveau mânere ale ușilor, deoarece ușile erau deschise electric folosind butoane situate pe exterior și pe panoul de bord. Panoul de instrumente avea, de asemenea, o busolă și un altimetru, în timp ce o consolă separată deasupra parbrizului indica când o ușă era întredeschisă sau dacă luminile mașinii sau radioul erau aprinse. Caroseria Corsair a fost cuplată cu „cel mai avansat șasiu disponibil în Statele Unite” la acea vreme, Cord 810. Șasiul Lycoming si motor V8 a prezentat, de asemenea, tracțiune față și o cutie de viteze preselectată cu patru trepte acționată electric, precum și suspensie complet independentă și amortizoare reglabile. Deși toate aceste caracteristici ale șasiului Cord 810 au fost păstrate pe Phantom Corsair, șasiul a fost modificat pentru a se adapta corpului mare al Corsair. Corpul a măsurat o lungime impresionantă de 237 inchi (600 cm) și 76,5 inchi (194 cm) lățime, suficient pentru a găzdui patru persoane în rândul din față, inclusiv o persoană la stânga șoferului. Totuși, scaunele din spate puteau ține doar doi pasageri, în mare parte din cauza limitărilor de spațiu. Deși cântărește o greutate de (2.100 kg), Phantom Corsair ar putea atinge viteze de până la 115 mph (185 km/h) datorită motorului său Lycoming modificat, aspirat natural, de 125 CP, precum și formei sale aerodinamice.
         Phantom Corsair, a costat aproximativ 24.000 USD pentru a fi produs în 1938 (echivalentul a aproximativ 370.000 USD în 2010), în producție limitată la un preț de vânzare estimat de 12.500 USD. Cu toate acestea, moartea lui Heinz într-un accident de mașină în iulie 1939 a pus capăt acestor planuri, lăsând prototipul Corsair ca singurul construit vreodată.
         Phantom Corsair locuiește acum în Muzeul Național al Automobilelor (cunoscut și sub numele de Colecția Harrah) din Reno, Nevada.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu