miercuri, 26 iunie 2019

Ferrari 250 GT Cabriolet Seria I 1957 - 1959











       Ferrari 250 GT Cabriolet Seria I 1957 - 1959 au fost vandute in numar mai mic in comparatie cu alte modele Ferrari. A oferit aproape in permanenta cabriolete pentru clientii care au dorit o experienta in aer liber. Inainte de 1959, acestea erau aproape intotdeauna facute la comanda, iar seria I nu facea exceptie.
In 1957, a fost lansat GT 250 de succes "Tour de France" si a fost o platforma ideala pentru a sprijini urmatorul cabriolet al lui Ferrari. Avea un sasiu robust, frane cu tambur mare, suspensie fata dubla si motorul V12 proiectat de Colombo.
Pinin Farina a fost insarcinat sa realizeze primul design si a inceput cu sasiul 0655GT. Acesta a fost un prototip care a fost bine decorat pentru Salonul Auto de la Geneva din 1957 si a schitat schita de baza pentru inca patruzeci de versiuni.
Trasaturile stilului caroseriei Seria I au inclus o capota lunga, faruri acoperite, un parbriz simplu, fara geamuri, gurile de ventilatie, barele de protectie, in interior, oglinzile si alte variatii mai subtile.
Seria I Cabriolet a fost construita intr-un atelier special la facilitatile lui Pinin Farina. Fiecare corp a fost fabricat din otel si a fost deosebit de detaliat atat in interior, cat si in exterior. Pana in 1959, Pininfarina si-a schimbat numele si a standardizat modelul Cabriolet in seria II. Acestea au inclus farurile descoperite mai mult.
Ca o alternativa de inalta performanta, Luigi Chinetti a convins Ferrari sa vanda o versiune sportiva a modelului 250 GT Cabriolet numit California Spyder. Ei au fost in locul lui Scaglietti si unele dintre versiunile de aluminiu au fost periodic de curse.
Sasiu individual 0655GT - construit ca prototip, 0655GT a fost bine decorat pentru Salonul Auto de la Geneva din 1957, a fost una dintre primele masini care utilizeaza franele cu disc Dunlop. Printre detaliile unice se numara o usa de separare a partii soferului, un gratar din fata sculptat si o bucata de capota cu accente cromate proeminente. Masina a facut parte din colectia Bob Lee de ceva vreme. Au fost de curand vandute la licitatie cateva dintre ele cu sume cuprinse intre 1.8 si 8 milioane de $.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu