Ferrari 250 GT Cabriolet Seria I 1957 -
1959 au fost vandute in numar mai mic in comparatie cu alte modele Ferrari. A
oferit aproape in permanenta cabriolete pentru clientii care au dorit o
experienta in aer liber. Inainte de 1959, acestea erau aproape intotdeauna
facute la comanda, iar seria I nu facea exceptie.
In 1957, a fost lansat GT 250 de succes
"Tour de France" si a fost o platforma ideala pentru a sprijini
urmatorul cabriolet al lui Ferrari. Avea un sasiu robust, frane cu tambur mare,
suspensie fata dubla si motorul V12 proiectat de Colombo.
Pinin Farina a fost insarcinat sa
realizeze primul design si a inceput cu sasiul 0655GT. Acesta a fost un
prototip care a fost bine decorat pentru Salonul Auto de la Geneva din 1957 si
a schitat schita de baza pentru inca patruzeci de versiuni.
Trasaturile stilului caroseriei Seria I
au inclus o capota lunga, faruri acoperite, un parbriz simplu, fara geamuri,
gurile de ventilatie, barele de protectie, in interior, oglinzile si alte
variatii mai subtile.
Seria I Cabriolet a fost construita
intr-un atelier special la facilitatile lui Pinin Farina. Fiecare corp a fost
fabricat din otel si a fost deosebit de detaliat atat in interior, cat si in
exterior. Pana in 1959, Pininfarina si-a schimbat numele si a standardizat
modelul Cabriolet in seria II. Acestea au inclus farurile descoperite mai mult.
Ca o alternativa de inalta performanta,
Luigi Chinetti a convins Ferrari sa vanda o versiune sportiva a modelului 250
GT Cabriolet numit California Spyder. Ei au fost in locul lui Scaglietti si
unele dintre versiunile de aluminiu au fost periodic de curse.
Sasiu individual 0655GT - construit ca
prototip, 0655GT a fost bine decorat pentru Salonul Auto de la Geneva din 1957,
a fost una dintre primele masini care utilizeaza franele cu disc Dunlop.
Printre detaliile unice se numara o usa de separare a partii soferului, un
gratar din fata sculptat si o bucata de capota cu accente cromate proeminente.
Masina a facut parte din colectia Bob Lee de ceva vreme. Au fost de curand vandute
la licitatie cateva dintre ele cu sume cuprinse intre 1.8 si 8 milioane de $.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu