In 1949, Rolls-Royce a primit o comanda de la printul Philip, Duce de Edinburgh, pentru o limuzina Rolls-Royce care urma sa fie folosita pentru ocazii ceremoniale. Alteta sa regala a luat aceasta decizie dupa ce a experimentat un Bentley cu un motor cu opt cilindri. Phantom IV se bazeaza pe sasiul Silver Wraith. A venit cu un singur motor de 5675cc de Rolls-Royce, o cutie de viteze cu patru trepte si o suspensie fata independenta. Intre anii 1950 și 1956 au fost construite doar 15 sasiuri, dar doar 6 au fost vandute si numai la sefi de stat.
Un exemplar a fost construit de HJ Mulliner pentru regele Abdullah al III-lea, Al-Salim Al-Sabah, care a fost cel de-al unsprezecelea monarh si primul Emir al Kuweitului din ianuarie 1950 pana la moartea sa in 1965. Phantomul IV putea indura mult timp o viteza redusa, perfecta pentru rolul sau de transport ceremonial.
Initial conceput la cererea Printesei Elizabeth (acum regina Elisabeta a II-a) si a ducelui din Edinburgh, Phantom IV a fost pus la dispozitia regelui si numai sefilor de stat.
In spatele scenei, la sfarsitul anilor 1940, Rolls Royce era ocupat creand ceea ce ar fi "automobilul ultra-motor al erei postbelice". Phantom IV a fost extrem de exclusivist si a fost produs intr-o editie foarte limitata de doar optsprezece modele. Aceste modele rafinate s-au dus la familiile regale sau la alte VIP-uri distinse. Initial creat pentru Ducele de Edinburgh, Phantom IV sa transformat in cea mai inalta clasa a seriei Rolls Royce din aceea perioada.
Desi au fost construite optsprezece modele, doar cincisprezece au fost vandute noi clientilor. Astazi, saisprezece sunt raportate ca au supravietuit. Ofera un confort de lux operatiunea construirii lor fiind fara sudura.
Desi au decis mai devreme dupa sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial sa inceteze productia seriei de "mari" Fantome Rolls Royce, sosirea celui de-al IV-lea pe scena a contrazis aceasta decizie. Designul sasiului a fost preluat de la Silver Wraith. Acesta a inclus ambreiaj cu o singură placa, frane frontale auto si hidraulice cu 4 viteze si frane mecanice spate cu servo. Avea de asemenea suspensii independente fata si arcuri spate semi-eliptice.
Modelul regal a fost creat sub numele de cod "Nabha". Modelate pe un sasiu alungit sigla de argint, masina a fost construita manual cu o atentie exceptionala. Din moment ce era in proprietate privata a casei regale, Phantom IV nu era un vehicul oficial de stat.
Doi ani mai tarziu, cand printesa Elizabeth a fost adusa la tronul britanic, limuzina a devenit oficial vehicul de stat. A fost reprodus negru și bordo in special. Exista si unul in Romania care poate fi vazut in colectia de la Otopeni a domnului Ion Tiriac.
Un exemplar a fost construit de HJ Mulliner pentru regele Abdullah al III-lea, Al-Salim Al-Sabah, care a fost cel de-al unsprezecelea monarh si primul Emir al Kuweitului din ianuarie 1950 pana la moartea sa in 1965. Phantomul IV putea indura mult timp o viteza redusa, perfecta pentru rolul sau de transport ceremonial.
Initial conceput la cererea Printesei Elizabeth (acum regina Elisabeta a II-a) si a ducelui din Edinburgh, Phantom IV a fost pus la dispozitia regelui si numai sefilor de stat.
In spatele scenei, la sfarsitul anilor 1940, Rolls Royce era ocupat creand ceea ce ar fi "automobilul ultra-motor al erei postbelice". Phantom IV a fost extrem de exclusivist si a fost produs intr-o editie foarte limitata de doar optsprezece modele. Aceste modele rafinate s-au dus la familiile regale sau la alte VIP-uri distinse. Initial creat pentru Ducele de Edinburgh, Phantom IV sa transformat in cea mai inalta clasa a seriei Rolls Royce din aceea perioada.
Desi au fost construite optsprezece modele, doar cincisprezece au fost vandute noi clientilor. Astazi, saisprezece sunt raportate ca au supravietuit. Ofera un confort de lux operatiunea construirii lor fiind fara sudura.
Desi au decis mai devreme dupa sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial sa inceteze productia seriei de "mari" Fantome Rolls Royce, sosirea celui de-al IV-lea pe scena a contrazis aceasta decizie. Designul sasiului a fost preluat de la Silver Wraith. Acesta a inclus ambreiaj cu o singură placa, frane frontale auto si hidraulice cu 4 viteze si frane mecanice spate cu servo. Avea de asemenea suspensii independente fata si arcuri spate semi-eliptice.
Modelul regal a fost creat sub numele de cod "Nabha". Modelate pe un sasiu alungit sigla de argint, masina a fost construita manual cu o atentie exceptionala. Din moment ce era in proprietate privata a casei regale, Phantom IV nu era un vehicul oficial de stat.
Doi ani mai tarziu, cand printesa Elizabeth a fost adusa la tronul britanic, limuzina a devenit oficial vehicul de stat. A fost reprodus negru și bordo in special. Exista si unul in Romania care poate fi vazut in colectia de la Otopeni a domnului Ion Tiriac.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu