sâmbătă, 1 iulie 2017

Ferrari 750 Monza Spider by Scaglietti 1955












La mijlocul anilor '50, cursele de masini sport aproape in fiecare weekend erau pe piste. S-au gasit soferi profesionisti care sa-si impinga masinile la limite, toate pentru o sansa de a sta pe podium. Atat de des, aceste masini de curse au fost deteriorate in accidente si adesea modificate de dragul performantei. A fost extrem de rar ca o masina de curse sa intre in motorsporturi si sa plece nemiscata si fara probleme.
A fost chiar mai rar ca una dintre aceste masini de curse sa fie retinuta de soferul sau de curse dupa ce s-a retras din competitie.
Primul eveniment pentru noul 750 Monza a fost de 12 ore la Sebring in 1955. Cu Phil Hill si Carroll Shelby in spatele volanului sub cursa 25, Monza a fost initial incoronat castigatorul general la sfarsitul unei lupte dure 12 ore cu Jaguar D-Type condus de Mike Hawthorn si Phil Walters. Ambele echipe au sustinut ca masina lor a trecut mai intai linia. La o trecere in revista finala a clasamentelor, dupa cursa, Jaguar a fost declarat castigator. Acesta a trecut linia de doar 25,4 secunde inaintea Ferrari-ului lui Guiberson, o marja incredibil de subtire pe parcursul a 12 ore. Cu toate acestea, Hill si Shelby au reusit insa sa ocupe trofeul Index of Performance.
In prezent masina este scoasa la licitatie cu suma de 5,3 milioane de $ de catre RM Sotheby’s
Aceasta este povestea acestui Ferrari 750 Monza Spider by Scaglietti 1955.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu