marți, 6 iunie 2017

Maserati 450S 1957






Construit pentru a contesta Campionatul Mondial de Sporturi din 1957, Maserati 450 S 1957  a fost cea mai mare amenintare la adresa Jaguar, Ferrari și Aston Martin. In prim-planul concurentului sau a fost acest minunat motor V8 de 4.5 litri si 400 CP.
  Inginerul Guilo Alfieri a decis sa se indeparteze de la  motorul 6 in linie si sa se indrepte spre V8 prin faptul ca ar trebui sa "atinga anumite limite de putere si sa posede o armonie indispensabila intre nivelurile de stres si sarcinile termice ale consumului".
Motivat de Tony Parravano si nevoia unui motor care ar putea contesta Indianapolis, modelul V8 a fost testat pentru prima oara intr-o masina la sfarsitul anului 1956. 
Maserati a intrat cu  450 S in toate cele sapte curse pentru Campionatul Mondial de Sporturi.
Modelul 450S a obtinut doar doua victorii notabile la 12 ore de la Sebring și GP din Suedia în 1957.
Stirling Moss la convins pe Maserati sa construiasca un Coupe special pentru LeMans folosind planurile lui Frank Costin. Corpul a fost terminat de Zagato si pictat rosu aprins. In timpul celor 24 de ore, Maserati a suferit probleme de supraincalzire si sa retras cu un arbore de transmisie rupt. Ulterior a fost transformata intr-o masina rutiera de catre Maserati.
Dupa 1957, Maserati a decis sa se retraga din curse, lasand 450S ca ultima lor masina de curse sportive. Multe dintre cele 10 masini produse au facut drum spre America si au castigat chiar mai multe evenimente conduse de Carroll Shelby, Jim Hall si Temple Buell.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu