Construit pentru a contesta Campionatul Mondial de
Sporturi din 1957, Maserati 450 S 1957 a
fost cea mai mare amenintare la adresa Jaguar, Ferrari și Aston Martin. In
prim-planul concurentului sau a fost acest minunat motor V8 de 4.5 litri si 400
CP.
Inginerul Guilo
Alfieri a decis sa se indeparteze de la
motorul 6 in linie si sa se indrepte spre V8 prin faptul ca ar trebui sa
"atinga anumite limite de putere si sa posede o armonie indispensabila
intre nivelurile de stres si sarcinile termice ale consumului".
Motivat de Tony Parravano si nevoia unui motor care ar
putea contesta Indianapolis, modelul V8 a fost testat pentru prima oara intr-o
masina la sfarsitul anului 1956.
Maserati a intrat cu 450 S in toate cele sapte curse pentru
Campionatul Mondial de Sporturi.
Modelul 450S a obtinut doar doua victorii notabile la 12
ore de la Sebring și GP din Suedia în 1957.
Stirling Moss la convins pe Maserati sa construiasca un
Coupe special pentru LeMans folosind planurile lui Frank Costin. Corpul a fost
terminat de Zagato si pictat rosu aprins. In timpul celor 24 de ore, Maserati a
suferit probleme de supraincalzire si sa retras cu un arbore de transmisie
rupt. Ulterior a fost transformata intr-o masina rutiera de catre Maserati.
Dupa 1957, Maserati a decis sa se retraga din curse,
lasand 450S ca ultima lor masina de curse sportive. Multe dintre cele 10 masini
produse au facut drum spre America si au castigat chiar mai multe evenimente
conduse de Carroll Shelby, Jim Hall si Temple Buell.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu