Cadillac Fleetwood Imperial Limousine V16 a fost prima masina cu un
adevărat motor cu 16 cilindri de 7.4 litri construit de la zero, un
proiect condus de Owen Milton Nacker. Motorul rezultat a fost un tur de
forță ingineresc conceput concomitent cu motorul V12 Cadillac, cu o
schimbare largă de piese. Noul motor V16 a fost o capodoperă
inginerească, cu un design avansat al supapei aeriene care a încorporat
compensatoare automate de rame de hidraulică, si au asigurat ca motorul
să funcționeze la fel de liniștit ca orice motor cu supapă laterală.
Unghiul său de 45 de grade al băncii de cilindru și designul supapei
aeriene au menținut motorul îngust, în timp ce distribuirea externă a
asigurat un acces bun.
La fel de importantă ca și specificația mecanică a mașinii a fost aspectul de sub capotă. Cablarea era ascunsă sub huse, în timp ce smaltul negru strălucitor contrasta cu un model ridicat din aluminiu periat pe capacele supapelor iar liniile de combustibil au fost si ele placate.
În timp ce puterea motorului V16 a fost evaluată de Cadillac la 175 de cai, în realitate a produs aproximativ 200 de cai putere. Totuși, misiunea sa nu a fost performanța sau viteza absolută, ci mai degrabă să propulseze liniar șasiul masiv al lui Cadillac, asemanatoare cu un autocar construit relativ greu și luxos. O varietate mare de corpuri au fost oferite pe șasiuul V16, cele mai multe fiind modele Fleetwood.
Designul Fleetwood cu profil înalt, a fost apreciat de pasagerii privilegiați care le-a fost oferita o partiție eleganta intre locurile din spate si cele din fata cu un ceas pe mijloc, încălzire separata pe locurile din spate și radio separat pentru plăcerea și confortul lor.
Si astazi este considerata una dintre cele mai rafinate masini fabricate vreodata. Testul cu moneda a fost trecut cu brio. Se spune ca poti pune o moneda in picioare pe capota in timp ce motorul este pornit iar moneda nu se mica si nici nu cade. Atat de echilibrat este acest superb V16. In ciuda calitatii ei incredibile, preturile sunt relativ modeste fata de alte masini de epoca. Un exemplar in stare buna costa intre 100 de mii de euro si 200 de mii iar editiile speciale in jurul sumei de 500 de mii euro. Oricum este intr-o continua apreciere in timp si nu este exclus ca in 10-15 ani sa vorbim de preturi de peste 1 milion de euro la acest model deosebit.
La fel de importantă ca și specificația mecanică a mașinii a fost aspectul de sub capotă. Cablarea era ascunsă sub huse, în timp ce smaltul negru strălucitor contrasta cu un model ridicat din aluminiu periat pe capacele supapelor iar liniile de combustibil au fost si ele placate.
În timp ce puterea motorului V16 a fost evaluată de Cadillac la 175 de cai, în realitate a produs aproximativ 200 de cai putere. Totuși, misiunea sa nu a fost performanța sau viteza absolută, ci mai degrabă să propulseze liniar șasiul masiv al lui Cadillac, asemanatoare cu un autocar construit relativ greu și luxos. O varietate mare de corpuri au fost oferite pe șasiuul V16, cele mai multe fiind modele Fleetwood.
Designul Fleetwood cu profil înalt, a fost apreciat de pasagerii privilegiați care le-a fost oferita o partiție eleganta intre locurile din spate si cele din fata cu un ceas pe mijloc, încălzire separata pe locurile din spate și radio separat pentru plăcerea și confortul lor.
Si astazi este considerata una dintre cele mai rafinate masini fabricate vreodata. Testul cu moneda a fost trecut cu brio. Se spune ca poti pune o moneda in picioare pe capota in timp ce motorul este pornit iar moneda nu se mica si nici nu cade. Atat de echilibrat este acest superb V16. In ciuda calitatii ei incredibile, preturile sunt relativ modeste fata de alte masini de epoca. Un exemplar in stare buna costa intre 100 de mii de euro si 200 de mii iar editiile speciale in jurul sumei de 500 de mii euro. Oricum este intr-o continua apreciere in timp si nu este exclus ca in 10-15 ani sa vorbim de preturi de peste 1 milion de euro la acest model deosebit.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu