duminică, 14 mai 2017

BMW 507






Unul dintre cele mai venerate si frumoase modele BMW fabricate vreodata este modelul sportiv 507 de la 1956-1959. Numai 253 au fost construite, dar mai putin de 200 au supravietuit in timp.
BMW a facut masini sportive de top in anii 1930, dar a suferit atat de multe pagube in timpul celui de-al doilea razboi mondial, incat nu a putut reveni la productia auto pana in 1951. BMW cu modelul sau 507 si-a reinviat reputatia de a produce masini rapide, si durabile.
Modelul 507 a avut tot ce ai putea dori de la o masina sport. Ea avea un stil senzational la aceea vreme si continua si astazi sa uimeasca prin design-ul sau simplu si elegant.
BMW a fost de acord sa construiasca o astfel de masina pentru ca avea nevoie atat de o crestere a imaginii cat si de bani in plus. Pretul initial al acestei capodopere a fost de aproximativ 9.000 de dolari la aceea vreme pe cand concurenti de la Ferrari costau o avere si nu aveau o fiabilitate grozava asa cum a avut 507. In zilele noastra un 507 in stare buna valoreaza intre 1.7 si 2 milioane de $.
Modelul 507 arata mai bine decat modelele Mercedes si Jaguar din anii aceia, ca sa nu mai vorbim de Ferrari.
Modelul 507 a avut o versiune cu 150 de cai putere si o varianta de 160 de cai cu un V8 de 3.2 litri sub capota, cu carburatoare duale, un raport ridicat de compresie si cu arbori cu came speciale,o transmisie manuala in patru trepte si un sistem de directie BMW, cu sasiu tubular cu un ampatament scurt.
Hoffman intentiona sa vanda cel putin cateva sute de 507 in America. Din nefericire, lucrurile nu au functionat asa cum a vrut Hoffman si au vandut mult mai putine.
Cu toate acestea, modelul 507 a fost un succes in randul personalului din industria auto cunoscuta si al iubitorilor de masini din Europa.
Si celebrul Elvis Presley a detinut un BMW 507 si care a fost uitat intr-un hambar timp de 50 de ani, dar fost restaurat de cei de la BMW Classic Group si este pregatit sa-si arate superba caroserie la Concursul de Eleganta de la Pebble Beach.
507 a avut si un urmas intre 1999 si 2003 cand au produs modelul Z8. Un roadster care s-a ridicat cat de cat la nivelul predecesorului sau 507. Posibil al doilea cel mai frumos BMW fabricat dupa 507 si pana astazi in special versiunile Alpina.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu